Blogg

Nye, spennende muligheter med popup-skjemaer!

Kristina Muñoz Ledo Klakegg

Kristina Muñoz Ledo Klakegg

Mange forbinder Mailmojo og e-postmarkedsføring med det å sende innbydende og moderne nyhetsbrev.
Men, et viktig element som mange ikke tenker like mye på er listebygging: Hvordan jobbe best mulig for å få et kontinuerlig tilfang av nye abonnenter til dine nyhetsbrev?
Vi vet at mange av dere har nok av oppgaver i deres travle hverdager som bedriftsledere, markedssjefer og koordinatorer.
Derfor tenkte vi å tipse dere om en ganske genial funksjonalitet i Mailmojo som effektivt og enkelt hjelper deg å samle nye abonnenter til dine nyhetsbrev - nemlig popup-skjemaer!
De siste månedene har vi både lansert flere forbedringer i Mailmojo sin popup-funksjonalitet samt et flunkende nytt gratiskurs med våre beste tips til hvordan du kan lykkes med popup.

Hvorfor popup?

En popup er, som ordet hinter om, noe som spretter opp på skjermen din foran det andre innholdet. Et lite «vindu» eller en boks som dukker opp på nettsiden din som gjør det enkelt for besøkende å melde seg på nyhetsbrevet ditt.
De som besøker en nettside, har stort sett et mål med besøket, og tenker derfor ikke på å melde seg på nyhetsbrev i et skjema gjemt nederst på siden din. I mange tilfeller gjør popup-en din besøkende oppmerksom på at virksomheten din i det hele tatt tilbyr nyhetsbrev.
Gjør det enkelt for besøkende av din nettside å melde seg på nyhetsbrevet ditt - med popup serverer du muligheten på et gullfat.
💡Flere av våre kunder opplever en konvertering på opptil 5% fra sin popup. Noen ganger enda høyere!
Men, gode resultater kommer ikke av seg selv. Dersom du ønsker å lykkes med listebygging via popup anbefaler jeg deg å ta vårt gratis popup-kurs - proppfullt med gode tips for hvordan du kan lykkes med popup.

Siste oppdateringer i Mailmojo sin popup-bygger

Visste du at det har vært mulig å lage popup-skjemar i Mailmojo – og magisk enkelt koble den til nettsiden din – i snart 6 år?
De siste månedene har vi også kommet med flunkende nye oppdateringer til popup-funksjonaliteten vår. Her er noen av høydepunktene:

Velg utløser

Du har kanskje hørt uttrykket «Timing is key?»
Nå finnes det flere muligheter i Mailmojo som lar deg stille inn når din popup skal vises.
Standardvalget er på 8 sekunder men dette kan du nå tilpasse. Trenger besøkende litt mer tid for å orientere seg på nettsiden din før de blir presentert for popupen?
Eller ønsker du kanskje at besøkende skal skrolle en viss prosent ned på siden før popupen din utløses? Du kan også stille inn at popupen din utløses i det noen trykker på en spesifikk lenke fremfor automatisk.

Bestem målretting

Hvor på nettsiden din skal popupen vises og til hvem?
Vil du eksludere nyhetsbrev-abonnentene dine fra å se popupen din? Check. Lage en popup for en spesifikk side/underkategori på nettstedet ditt? Check!
La oss si du ikke ønsker å ha popup på forsiden din men for eksempel på blogg-siden din eller en (eller flere) spesifikk produktkategori-side. Dette er nå mulig!

Nye popup-maler å velge mellom

Som nevnt forsøker vi å forenkle nyhetsbrev og e-postmarkedsføring for folk flest.
En måte vi gjør dette på er å lage ferdige oppsatte maler som du kan bruke til dine nyhetsbrev og popup-skjemaer, uten at du trenger å være en designer for å se det til å se profesjonelt ut. 🤩
Som en del av de siste popup-oppdateringene har vi også kommet med freshe, nye popup-maler samt maler med to knapper - det vil si en knapp for å melde seg på nyhetsbrev og en knapp for de som ikke ønsker det.
Popup-skjemaer med to tydelige alternativer kan lede til flere påmeldinger til dine nyhetsbrev, ved å være smart i hvordan "Nei takk"-teksten formuleres.

Lær deg de beste popup-tipsene

Kompetanseheving står som en sentral verdi hos oss. Med kompetanse vil resultatene følge med. Vi vet hvor viktig det er for deg å lære mer om hvordan du når ut til kunder eller interessenter, og ikke minst, øker salget eller på annet vis bidrar til vekst i din organisasjon.
Vi har derfor laget et gratis minikurs som besvarer spørsmålene mange har om popup, avliver de vanligste popup-mytene og deler våre beste insider tips!

Gratis popup kurs

Lær mer om:
  • Hvordan du enkelt setter opp en popup i Mailmojo
  • Sjekkliste med hva du bør tenke over før du skal publisere popupen
  • Typiske feil du bør unngå for å få bedre resultater med popuper
  • Våre beste tips til hvordan får du gode resultater med popup!

Kom i gang helt gratis

Fyll inn din e-postadresse, så er du i gang med Mailmojo om få strakser.
Mailmojo

© Mailmojo AS, 2006–2024. Org.nr. 932 054 787 MVA.

hei@mailmojo.no21 42 30 30