Blogg

Verdi, vekst og magi med landingssider!

Kristina Muñoz Ledo Klakegg

Kristina Muñoz Ledo Klakegg

Ønsker du å bygge kundeklubb? Få påmeldinger til et webinar? Eller på effektivt vis samle flere abonennter til ditt nyhetsbrev? Da bør du følge med nå, for landingssider er det mest kraftfulle verktøyet i e-postverden for å samle påmeldinger.

Fra landing til handling

La oss begynne med en enkel definisjon. Hva er den omtalte landingssiden alle driver å snakker om?
En landingsside er en side med høyfokusert innhold som skal sørge for å forvandle oppmerksomheten til den som lander der, til handling.
Landingssider (gjort riktig) serverer ett budskap – et klart og konsist et – og gjør det rasende enkelt å skjønne hva som er ønsket.
Sjekk ut for eksempel landingssiden til vår flinke kunde Sjarmtroll. Den har kun et budskap - og det er klinkende klart! Meld deg på nyhetsbrevet til Sjarmtroll og en motta gratis fargeleggingsbok.
Landingssider har som oftest begrenset innhold, poengtert tekst og én, stor knapp eller tydelig lenke. Ingen menyer, ingen andre lenker som leder besøket ut igjen til den store verdensveven. Hovedmålet med landingssiden er å lede motakerne til ønsket handling. Fra landing til handling 😉
Vil du se flere eksempler på fantastiske landingssider?

Saft og energidrikk

For å forstå hva en landingsside er og hvorfor det fungerer så bra så kan det være lurt å starte med hva forskjellen er på en landingsside og et ordinært påmeldingskjema, eller popup-skjema.
Vi pleier ofte å si - om påmeldingsskjemaer er saft, så er landingssider energidrikk!
Den store forskjellen mellom påmeldingsskjemaer og landingssider er at du ikke er begrenset til kun et påmeldingsskjema og et lite felt for å selge inn påmeldingen din, som i en popup, men du har en hel side, for å overtale dine mottakere til å melde seg på - enten det er en kundeklubb, et arrangement, eller nyhetsbrevet ditt!
Når du lager landingssider i Mailmojo kan du velge og vrake blant flere ulike maler, på akkurat samme måte som du kan med popup-skjemaer og nyhetsbrev hos oss.

Vi lever for plug and play! Velg en mal som passer til ditt formål og tilpass således med dine bilder, tekster, farger, og salgsargumenter for å få flest mulig til å melde seg på.
Sjekk hvordan Trondheim Jazzfestival og klesbutikken Philippa har gjort landingssiden til sin egen 🤩

Tallenes tale 📈

Vi vår ofte spørsmål om landingssider i Mailmojo, og med god grunn! Tallene taler for seg.
Internasjonale tall viser at landingssider har en konverteringsrate på 10% i snitt (source). Du leste kanskje vår nylige blogpost om popup-skjemaer der konverteringenen for popup (gjort riktig) ligger på 2-5%. Med andre ord, du kan forvente minst dobbelt så mange konverteringer med en landingsside.
Om du spør du våre kunder, ligger de fleste på over 25% konvertering - og det er heller ikke uvanlig for dem å ligge på over 40%. Eller, du kan spørre Mailmojo-kunde, Philippa - som oppnådde 61,3% konvertering på deres landingsside 👏

Gjør business ut av besøk

Lurer du på hva du kan bruke landingssider til? Her er noen ideer og forslag til deg!
  • Tilby gratis innhold fra lead-magnet
  • Påmelding til nyhetsbrev
  • Påmelding til kundeklubb
  • Lansering av produkt, kurs, eller kampanjedager
  • Påmelding til konkurranse
  • Kjøpe et produkt
  • Underskrive en kampanje
  • Vise interesse for noe (f.eks. bli oppringt)
  • Få informasjon, lese en artikkel eller annen forenklet oversikt over produkt eller tjeneste (istedenfor nettside)
Besøket havner på landingssiden din fordi du har gjort en jobb for drive trafikk til siden via feks målrettede annonser på Sosiale Medier, eller fra andre fysiske flater som en QR-kode på en butikk eller på en roll-up dersom du står på stand.
Du lager landingssiden i Mailmojo og får således en link du kan dele i digitale, sosiale og fysiske flater for å tiltrekke deg påmeldte.

Kom i gang med landingssider

Er du klar for å bli en lead-genererende maskin?
Fortsatt nysgjerrig på hva landingssider kan gjøre for deg?

Kom i gang helt gratis

Fyll inn din e-postadresse, så er du i gang med Mailmojo om få strakser.
Mailmojo

© Mailmojo AS, 2006–2024. Org.nr. 932 054 787 MVA.

hei@mailmojo.no21 42 30 30