Blogg
Benedikte Kluge
–
En popup er, som ordet hinter om, noe som spretter opp på skjermen din foran det andre innholdet. Denne løsningen ble pønsket ut av Ethan Zuckerman på 1990-tallet, og ble først brukt til reklame.
Men i motsetning til den noen ganger slitsomme reklamen som dukker opp foran artikkelen du leser, kan en popup gjort riktig både være nyttig for dine besøkende og for deg.
En popup kan nemlig hjelpe besøket til å gjennomføre handlinger enklere, ettersom de blir servert muligheten på et sølvfat.
Popup på nettsiden er noe vi anbefaler på det varmeste! Og da er det nettopp service-varianten vi tenker på.
Når noen er inne på nettsiden eller i nettbutikken din, er det ofte fordi de er interessert i innholdet der. Og da er det jo bare en bonus å få tilbud om mer av innholdet – og kanskje andre fordeler – rett i innboksen sin.
Du kan gjøre besøket oppmerksom på nyhetsbrevet ditt, og hvilke fordeler de kan få ved å melde seg på.
For ekstra god effekt, og til glede for besøket, kan du for eksempel gi en rabatt ved første kjøp.
Det er også fordeler for deg: Med en popup på nettsiden eller i nettbutikken, ser vi at mellom 5-10% av besøkende melder seg på nyhetsbrevet. Dette sammenlignet med maksimalt 1% påmeldte dersom du bare bare vanlig påmeldingsskjema.
Faktisk får de av våre kunder som allerede har tatt i bruk popup i snitt 7X så mange påmeldinger til sine nyhetsbrev enn kunder med vanlig påmeldingsskjema.
Med andre ord; ikke noe å kimse av!
Nå lanserer vi funksjonen popup i MailMojo! 🎉
Det betyr at du kan lage ditt eget påmeldingsskjema i popup-format til nettsidene dine. På siden for e-postlisten du vil sende nye abonnenter til, finner du vår nyvinning under Hjelpemidler og verktøy.
Å lage en popup er lett som en lek, og foreløpig kan du velge mellom to ulike maler. (Flere kommer.)
I grunnen minner prosessen mye om å lage nyhetsbrev, med samme editor som du allerede kjenner. Legg inn tekst, last inn eventuelt bilde og flytt rundt på modulene som det passer deg.
Du kan også redigere bekreftelsen som dukker opp når noen har meldt seg på.
- ikke være for pågående
- la besøkende få se seg litt rundt først
- vær tydelig på fordelene med å melde seg på nyhetsbrevet
- hold teksten kort og konsis
- sett opp en automatisert velkomstserie som bekrefter påmeldingen og ønsker nye abonnenter velkommen
Funksjonen er gratis og tilgjengelig for alle våre brukere.
Og dersom du vil ha en mer avansert variant av popup, kan du bestille dette som en tilleggstjeneste. Bare send oss en pling.
Lykke til, vi gleder oss til å se hva dere lager!
Relaterte artikler
Fyll inn din e-postadresse, så er du i gang med Mailmojo om få strakser.