Blogg
Nora Elieson Steinlein
–
Black Friday nærmer seg med stormskritt, og forventningene stiger.
Dette er forbrukernes største handledag, og bedrifter over hele verden forbereder seg på den mest konkurransedyktige shoppingdagen i året.
Hvordan kan du sikre at din Black Friday-e-postmarkedsføring skiller seg ut og fanger oppmerksomheten til potensielle kunder?
Vi har de essensielle tipsene for å hjelpe deg med å lykkes.
Bygg opp spenning blant eksisterende nyhetsbrevmottakere ved å sende en forsmak om eksklusive Black Friday-tilbud.
Tilby eksklusive tilbud kun tilgjengelige via dine nyhetsbrev og gi en sniktitt på salget noen dager i forveien for å bygge forventning.
Få kundene dine til å melde seg på nyhetsbrevet ditt med en popup med spennende tilbud.
En popup burde du ha hele året, men du kan endre den under Black Friday for å hinte frem at tilbud skal bli gitt via nyhetsbrevene dine.
Opprett en popup til nettsiden din og gi rikelig insentiv til kunden for at de skal melde seg på nettopp ditt nyhetsbrev. Sørg for at tilbudene fenger, og design dem så den passer din merkevare. Målet burde være at du er gjenkjennelig på nettsiden din således som popup.
Bruk sosiale medier for å markedsføre nyhetsbrevet ditt. Lag underholdende innlegg, historier og annonser som ikke bare fremhever Black Friday-tilbudene dine, men som også viser frem den langsiktige verdien av å være abonnent på nyhetsbrevet ditt.
Lenken til påmeldingsskjema kan du legge inn på sosiale medier, i e-postsignaturen din, i nyhetsbrev eller andre steder du ønsker å dele skjemaet.
Emnelinjene i e-postene dine er det første kundene ser. Gjør dem underholdende, korte og relevante for Black Friday. Bruk trylleord som "eksklusiv," "begrenset tid" og "tilbud" for å få publikum til å glede seg til hva du har å tilby.
Segmenter e-postlisten din og tilpass meldingene dine til spesifikke kundegrupper. Bruk kundenes fornavn og foreslå produkter basert på deres interesser for å skape en personlig opplevelse. Dette kan du lett gjøre dette i nyhetsbrev-editoren hos Mailmojo.
Husk at du kan segmentere kundene dine i ulike lister basert på informasjon de har gitt deg gjennom Mailmojo. Les mer om segmentering her.
Bruk iøynefallende bilder for å gjøre e-postene dine enda mer visuelt tiltalende. Ta med farger som passer til Black Friday-temaet, men som enda får kunden til å oppfatte at det er deg.
Vi har 30 ulike maler å velge mellom hos Mailmojo. Vi har også en spesifikk for Black Friday. Du kan se dem når du velger mal til ditt nyhetsbrev. Her er det noe som passer for alle!
Inkluder kundeanmeldelser i nyhetsbrevene dine. Positive tilbakemeldinger fra fornøyde kunder skaper tillit og oppfordrer andre til å foreta et kjøp.
Lag en dedikert Black Friday-landingsside som er visuelt tiltalende med bilder, tekst og engasjerende innhold. Bruk overbevisende overskrifter og klar, kortfattet tekst for å forklare fordelene ved å abonnere på nyhetsbrevet ditt. Dette er også perfekt å bruke om du har en kampanje du ønsker å vise frem litt ekstra. Denne landingssiden blir din portal for å konvertere besøkende til engasjerte abonnenter.
Du kan bestille landingsside fra oss direkte inne på Mailmojo, eller så kan du ta en prat med oss om det ved å avtale et møte med oss.
Ikke la e-postmarkedsføringen avta etter Black Friday. Fortsett å tilby verdifullt innhold, eksklusive tilbud og en personlig opplevelse for å holde abonnentene engasjerte og aktive. Ved å konsekvent levere noe av verdi til dine kunder, vil du bygge en lojal kundebase som ivrig forventer e-postene dine.
I det store og det hele handler Black Friday ikke bare om øyeblikkelige salg; det gir deg også en strålende mulighet til å utvide e-postlisten din og legge grunnlaget for vellykket e-postmarkedsføring i fremtiden.
Ved å følge disse strategiene, kan du generere en strøm av abonnenter, bygge sterke forhold med publikum og gjøre Black Friday-kunder til langsiktige lojale kunder. Så la årets Black Friday være starten på en lys fremtid for din e-postmarkedsføring!
Visste du at Mailmojo har et team med dyktige rådgivere som kan hjelpe deg nå ut med ditt budskap i forbindelse med den store handelsdagen og forbi?
Ha en uforpliktende prat hvordan vi kan ta din e-postmarkedsføring til det neste nivået.
Relaterte artikler
Fyll inn din e-postadresse, så er du i gang med Mailmojo om få strakser.