30 eksempler på emnefelt som fanger oppmerksomheten

Benedikte Kluge

Du har skrevet et flott og fengende nyhetsbrev, og skal sende til dine trofaste mottakere. Men du vet at de, slik som deg, har mye som skjer i hverdagen.

Jobben til emnefeltet er jo å få mottaker til å klikke og åpne, og samtidig gi en pekepinn på hva e-posten inneholder. Det er en kunst å skrive kort, altså få gitt så mye informasjon som mulig på en enkel og konsis måte. Derfor har vi samlet sammen noen eksempler til inspirasjon.

Vi har valgt å holde det veldig generelt, slik at alle kan tilpasse til sin virksomhet. Last ned dette knippe med forslag og ta frem om du en gang står fast. Det kan sette fart på de små grå. Lenke til PDF finner du litt lenger ned i posten.

Emnefelt med tilbud som haster

  • Ønsker du vår toppmodell helt gratis? Kun 24 timer igjen.
  • Nå er det bare 1 dag igjen av dette fantastiske tilbudet
  • Få 25% på hele butikken innen midnatt

Emnefelt som vekker nysgjerrigheten

  • Har du lyst på en STOR overraskelse?
  • Dette hadde du aldri trodd at folk ville kjøpe
  • Er dette det hotteste av det hotte akkurat nå?
  • Det mest effektive hjelpemiddelet har du allerede i kjøkkenskapet

Emnefelt med et glimt i øyet

  • Vi liker å bli brukt
  • Jeg vil være med deg inn på soverommet
  • Ikke lotto-millionær? Kjøp dine favoritter på tilbud her.

Emnefelt som får mottaker til å føle seg viktig

  • Vi avslører hemmeligheten til fremgangsrike mennesker
  • Kjøp smykkene som kjendisene bruker
  • En liten dose luksus til en lav pris
  • Bli best i klassen med disse enkle tipsene

Emnefelt som løser mottakers utfordringer

  • Vanskelig oppstart? Vi har tipsene som hjelper deg i gang!
  • Hvordan du gjør røde tall om til pluss på kontoen
  • Slik unngår du tidsklemma for alltid
  • Slik reduserer du hodebryet rundt pensjon

Emnefelt som bruker sosiale bevis*

  • Her er metoden som hjelper toppledere til å sove bedre om natten
  • Nettstedene som finanseliten snakker om
  • En enkel måte å få mer gjort på, ifølge team- buildere
  • Dette har idrettsstjernene alltid i håndbagasjen

Emnefelt som er personlige

  • Vi har savnet deg, Sara!
  • Sees vi på kurs?
  • Vi har plukket ut noen ting vi tror du vil like
  • Personlig tips til deg som er sjef

Emnefelt som går rett på sak

  • Utnytt den neste uken til å få gjort det du trenger
  • Vi hjelper deg til å bli mer effektiv
  • Slik kan du oppnå et bedre resultat
  • Våre beste svar på det du lurer på

*Sosiale bevis er en påvirkningsteknikk som baserer seg på at kjente og/eller anerkjente personer går god for noe. Det kan også være at mange sverger til det samme, med en tanke om at hundrevis av brukere kan ikke ta feil.

Visste du at: Hele 47% av mottakerne åpner nyhetsbrevet basert på emnefeltet og 69% markerer nyhetsbrevet som spam av samme grunn; hva som står i emnefeltet. Det gjelder altså å finne en god balanse. Last ned hele listen og noen ekstra i denne PDF-en og bli best på emnefelt som sier «klikk».