Lansering: Få til mer med integrasjoner med Zapier

Benedikte Kluge

La maskinene gjøre tidkrevende, manuelle oppgaver på en sikker og nøyaktig måte. Med Zapiers hjelp trenger du ikke engang å være spesielt teknisk anlagt. Nå lanserer vi MailMojo som integrasjon i Zapier!

Hva er egentlig Zapier?

Zapier er en tjeneste som gjør det mulig for ulike tjenester (webapper eller nettjenester) å jobbe sammen på en enkel måte. Du oppretter såkalte «zapper», som sørger for at data kan sendes knirkefritt fra en tjeneste til en annen, uten tidkrevende nedlasting og opplasting.

Det betyr at mye av de tingene du kanskje må løse manuelt i dag, kan spinne og gå i bakgrunnen helt av seg selv. Og dette helt uten å måtte kode!

Zapierlogoen

«Nok en tjeneste?», tenker du kanskje. Det er heldigvis veldig lett å komme i gang, og du kan registrere deg og bruke Zapier helt gratis. (Visse tjenester og volum på aktivitet koster penger, men det er veldig mye du kan gjøre uten kostnad.) Finn frem til de appene du ellers bruker, og Zapier guider deg gjennom prosessen med å lage en kobling, en «zap».

Automatikk, takk

Du kan spare mye tid på å automatisere prosesser som du vanligvis bruker litt krefter på. Som for eksempel om du holder oversikt over dine kunder i et Google regneark. Du slipper unna med å vedlikeholde det regnearket, og MailMojo-listen vil oppdateres i samme slengen.

Zapier kan også forenkle prosessen med å legge til nye nyhetsbrevabonnenter fra ulike typer tjenester rett til kontaktlisten i MailMojo.

Det kan dreie seg om deltakere på et kurs, som du gjerne vil følge opp. La oss si at du vil sende dem en liten spørreundersøkelse. Du kan sette opp undersøkelsen i et Google skjema og inkludere en boks de kan hake av for å motta nyhetsbrev om kommende arrangement.

En som leser en bok med en katt og laptop på gulvet

Foto: Anete Lusina

Så forteller du Zapier at alle e-postadresser som haket av for nyhetsbrev, skal inn i kontaktlisten din i MailMojo, kanskje med merkelappen Arrangement. Du slipper å sortere og holde på, og har et knallbra utgangspunkt for å sende målrettede nyhetsbrev til akkurat denne gruppen. For i MailMojo kan du sette opp en automatisert kampanje for akkurat disse mottakerne, som da får en vennlig e-post fra deg – helt av seg selv.

Selvsagt finnes det også en «zap» for Facebook, så det er lettere å følge opp leads fra annonser i sosiale medier. Send interessenter inn i egne segmenter i MailMojo, så du kan holde kontakten med dem senere.

Skjermbilde av oppsettet til en "zap"

Kobler sammen tjenestene du allerede bruker

MailMojo har allerede noen «zapper» klare i Zapier, altså ferdige oppsett mellom tjenester som vi ser er nyttige for dere brukerne. Her er et utvalg av våre integrasjoner:

Her i MailMojo er vi over middels opptatt av nyhetsbrev. Derfor jobber vi stadig for å forbedre vår tjeneste. Men e-postmarkedsføring kan jo inkludere så mye mer!

Eksempelvis tilbud i sosiale medier som leder til landingssider, og deretter skal følges opp fra MailMojo. Det finnes veldig gode tjenester for landingssider der ute, så vi bruker ikke tid på å utvikle en egen funksjon for det i MailMojo. Med Zapier trenger du nemlig ikke kompromisse: Du spleiser de beste leverandørene – eller dine egne favoritter.

Zapier har hundrevis av apper, og du finner ganske sikkert igjen noen av dine daglige verktøy. Da er det bare å «zappe» løs, og lage koblinger og forenkle din egen hverdag.