Blogg

Mer Magi på Eliksir – bedriften vokser

Anders Elieson Steinlein

Anders Elieson Steinlein

Nyhetsbrev er ikke på vei av moten. Faktisk har e-post alltid vært en av de mest treffsikre kanalene for å nå kundene dine, og de nye generasjonene er intet unntak. Millennials, altså gruppen som er født etter 1980, føyer seg til et stort flertall som foretrekker å lese tilbud og annen informasjon fra annonsører i ro og mak – når de selv velger det.
Dette er jo en av styrkene i e-postmarkedsføring: det er reklame, men det kommer fra en annonsør som mottaker har et forhold til. Å motta tilbud og annen informasjon i innboksen gir mottakeren mer kontroll. E-post er også et toveis-medium, som bygger opp under forholdet mellom avsender og mottaker.

De 6 vanligste feilene innen e-postmarkedsføring

Last ned gratis PDF som lærer deg hvordan du unngår de 6 vanligste feilene som gjøres med nyhetsbrev
Syv nummererte postkasser

Foto: Jerry Kiesewetter

Alltid utvikling

Selv om nyhetsbrev som kommunikasjonskanal blir stående støtt på pallen, er vi i Eliksir opptatt av å bevege oss videre. I over 10 år har vi pusset på og kjælt for MailMojo – produktet som skal hjelpe deg å opprette, beholde og forbedre kontakten med menneskene som interesserer seg for produktene dine. Vi har også andre tjenester i stallen, som QuizWiz, et verktøy for å lage stilige quizer og drive trafikk inn til dine nettsteder.
I 2018 har vi lyst til å gjøre enda mer ut av alle tjenestene våre – for deg! Derfor har vi nå utvidet staben vår med ny og annen kompetanse enn den vi har selv. I år setter vi innhold på toppen av agendaen, og med Sara Vienna og Benedikte Kluge på laget zoomer vi inn på innhold som er til nytte for deg.
Vi skal selvsagt fortsette med den gode, nære kundeservicen og oppfølgingen. Nå er vi jo enda fler som kan hjelpe deg å mestre nyhetsbrevet og bli en kløpper i markedsføring gjennom e-post.
Planter som spirer og vokser i kolber

Foto: chuttersnap

Mer kjærlighet til MailMojo

Det er flere ting sammen som gjør et nyhetsbrev vellykket. Og i alle tilfeller er det den personlige touchen som avgjør. Men det er også viktig at verktøyet fungerer best mulig for deg som skal bruke det. Vår jobb er å forbedre og finslipe MailMojo til det verktøyet som får deg til å glede deg til å lage og sende nyhetsbrev.
Vi som har sittet dypt nede i MailMojo kjenner hver linje med kode og har systemet ganske godt under huden. Vi vet hvor det kan lugge og hva vi har lyst til å legge til av funksjonalitet. Derfor ønsket vi oss noen friske øyne å se på det vi har og hjelpe oss å speide ut veien videre. Vi tror nemlig på samarbeid og dialog – det er i grunnen det vi baserer hele bedriften vår på.
Vi har ansatt ikke bare én, men to personer til i Eliksir. Sara Vienna og Benedikte Kluge kommer fra ulike kanter. Men har begge sterke administrative muskler og god innsikt i det viktige innholdet.

Sara Vienna er utdannet innen sosialantropologi, produktdesign og kunst, og har jobbet flere år med booking og organisering av kulturarrangement.

Å spørre kundene er alfa og omega. Over tid kan vi naturligvis utvikle noen hypoteser for hva folk har for vaner og hva de liker. Men dialog med kundene og deres kunder igjen, er en enkel og ofte svært hyggelig måte å samle harde fakta på.

Gjennom utdannelsen min innen kvalitativ datainnsamling og design thinking har jeg blitt bevisst på verdien av å sette brukeren i sentrum. Produktutvikling må baseres på dem som faktisk bruker det. Når vi samler feedback fra alle parter, har vi mye bedre grunnlag for å vurdere hva vi kan og bør endre. En positiv holistisk opplevelse hviler som regel på en grunnmur av detaljer.

Benedikte Kluge er utdannet tekstforfatter og har lang fartstid som prosjektleder innen digitale designprosjekter og klassisk grafisk design.

Som tekstforfatter ser jeg at innholdet ofte blir oversett eller stemoderlig behandlet. Det er ingen som tenker på hva som faktisk skal stå der før altfor sent ute i prosessen. Da blir det fort “at man bare skal ha noe” og de som får oppgaven med å skrive, er kanskje hverken kompetente eller spesielt begeistret for ansvaret.

En annen mangel er ofte innsikt i hvem bedriften snakker med. Det er en god tommelfingerregel å prøve å tenke som kunden – hva er verdien for dem – når man velger ut og utformer innholdet. Teksten er ofte kjernen i kommunikasjonen og fortjener stor omtanke. Det vil alltid lønne seg!

Vi snakkes!

37 eksempler på gode emnefelt for inspirasjon

Visste du at 47% av mottakere åpner e-post kun basert på emnefeltet? Last ned disse eksemplene og bli inspirert.
Med to nye hoder på laget, skal vi kjenne dere – våre kunder – enda bedre. Det er dere som sitter på den beste informasjonen om deres kunder igjen. Det ønsker vi å bruke enda mer aktivt for å kunne utvikle MailMojo. På den måten kan alle bidra til å nå de målene som din bedrift har satt seg og oppfylle ønskene til alle dine mottakeren.
Så ikke bli overrasket om en av våre nye alkymister slår på tråden en dag snart. I mellomtiden ønsker vi en magisk resten av mars.

Kom i gang helt gratis

Fyll inn din e-postadresse, så er du i gang med Mailmojo om få strakser.
Mailmojo

© Mailmojo AS, 2006–2024. Org.nr. 932 054 787 MVA.

hei@mailmojo.no21 42 30 30