Blogg
Anders Elieson Steinlein
–
Oppdatering juni 2015: Denne bloggposten er utdatert. Se vår nyeste blogg-post om dette tema for en oppdatert veiledning om hvordan ta i mot påmeldinger fra Facebook.
37 eksempler på gode emnefelt for inspirasjon
Visste du at 47% av mottakere åpner e-post kun basert på emnefeltet? Last ned disse eksemplene og bli inspirert.
Mange benytter seg av muligheten til å ha et skjema for påmelding til sin e-postliste på bedriftens hjemmeside. Men visste du at du også kan ta i mot påmeldinger på Facebook om du har en Facebook-side for din bedrift? Som bildet til høyre viser gjør vi det selv på vår Facebook-side.
Hvis du allerede har et påmeldingsskjema på dine nettsider vet du nok allerede hvordan dette gjøres: Logg deg inn på MailMojo, gå til «Kontakter»-fanen, klikk deg inn på e-postlisten du ønsker at påmeldingene skal bli registrert mot (1), og så på «Lag på-/avmeldingsskjema» i høyrekolonnen (2). På siden du kommer til velger du hvilken informasjon du ønsker å ta i mot i skjemaet (navn er f.eks. valgfritt), og eventuelle merkelapper kontakter automatisk skal bli tildelt (noe som kan være en fin måte å spore hvor påmeldingene kommer fra). Når du da til slutt klikker på knappen for å lage skjema får du opp HTML-koden du trenger (3).
Du må først av alt ha en Facebook-side – personlig profil eller gruppe er med andre ord ikke nok. Har du det, kan du installere «Static FBML»-applikasjonen. Den gjør det mulig å legge til det meste av HTML-kode (teknisk sett kalt, ja, FBML) på din side – i dette tilfellet påmeldingsskjemaet. Søk på «Static FBML» i Facebook, klikk deg inn på applikasjonen og legg den til din side.
Gå til din side og klikk «Rediger side». Finn frem til applikasjonen du installerte, og klikk «Rediger» ved den. Her fyller du inn ønsket navn på fanen (f.eks. enkelt og greit «Nyhetsbrev») og limer inn HTML-koden for påmeldingsskjemaet fra MailMojo. Er du kjent med HTML og/eller CSS kan du her også gjøre tilpasninger i utseendet for skjemaet om ønskelig, og gjerne legge til litt beskrivelsestekst mellom en <p> og </p> som vist til høyre.
Med det skal alt være klappet og klart! Spørsmål, tanker eller forslag til forbedringer av dette tipset? Del i kommentarfeltet!
Relaterte artikler
Fyll inn din e-postadresse, så er du i gang med Mailmojo om få strakser.