Blogg
Benedikte Kluge
–
Nå nærmer det seg slutten av året, og mørketiden tar over. Halloween har blitt en anledning til å handle, selv om det opprinnelig var dagen da den katolske kirken feiret alle helgenene som ikke hadde en egen dag. I noen kulturer, som i Norge, er dette dessuten dagen for å minnes sine avdøde, kanskje med en tur på kirkegården for å tenne lys.
Merkedagen har også blitt en anledning for fest og feiring, og ikke minst gode tilbud. Dette gir deg som bruker e-postmarkedsføring en anledning til å gjøre noe morsomt og tidsriktig med nyhetsbrevet ditt. Kanskje har du et fryktelig godt tilbud? Her er noen tips til hvordan du skaper den riktige stemningen.
Eksempel fra Loft
Lek deg med ord og uttrykk som er knyttet til halloween. Når utkledde, amerikanske barn banker på dørene, sier de gjerne «trick or treat», altså en rampestrek eller en godbit. På norsk finnes oversettelse á «knask eller knep», «digg eller deng» og «godteri eller fanteri», kanskje også fler. Og så kan du absolutt finne på noe som pirrer nysgjerrigheten eller kiler lattermusklene selv.
Eksempel fra makeupmerket Too Faced
Gratis PDF: 17 nyhetsbrev til inspirasjon
Denne PDFen er proppfull av kreative ideer og strategisk innhold som du kan bruke i din e-postmarkedsføring.
Konkrete tips om hvordan du kan bygge liste og forbedre dine resultater følger også med når du melder deg på.
Alt trenger ikke være svart og oransje selv om det er Halloween. Prøv å skille deg ut fra mengden med andre farger. Kanskje du heller skal holde det i dine egne farger, altså bedriftens fargeprofil. Du kan alltids lage uhyggelig stemning med emojis i emnefeltet eller skumle bilder i nyhetsbrevet.
Eksempel fra Domino's
Eksempel fra Mango
Sesongvarer selger i sesong, det sier jo seg selv. Og for en nettbutikk er det desto viktigere å få ut lageret de sitter på. Men det er ikke dermed sagt at du må ha et tilbud utover å tilby halloween-varer. Likevel blir pakkepriser, gratis frakt eller rabattkoder stort sett godt mottatt.
Og dersom du ikke tilbyr noe som er knyttet direkte til feiringen, kan du bruke anledningen til å komme med et skrekkelig godt tilbud likevel. Det er ikke noe “trick” å tilby mottakerne en sånn “treat”. Bruk nedtellingsfunksjon som for eksempel Sendtric til å skape ekstra dommedagsfølelse.
Eksempel fra Designmodo
Gratis PDF-guide for å komme i gang med SMS-markedsføring
Denne PDFen gir deg det du trenger for å komme trygt og effektivt i gang med din SMS-markedsføring. Lær blant annet om:
✅ Hvordan SMS og e-post jobber best sammen (uten å konkurrere!)
✅ Hva du bør gjøre – og hva du bør unngå – for å lykkes med SMS
✅ Kreative eksempler og idéer du kan ta i bruk med en gang
✅ Enkle strategier for å komme i gang og selge mer med SMS
✅ Hva du bør gjøre – og hva du bør unngå – for å lykkes med SMS
✅ Kreative eksempler og idéer du kan ta i bruk med en gang
✅ Enkle strategier for å komme i gang og selge mer med SMS
Bruk festlige, sesongbaserte GIFer for å fange oppmerksomheten og skape liv i nyhetsbrevet ditt. Eller bygg opp spenning med en konkurranse, en gåte eller en quiz, gjerne knyttet til skumle premier. Slipp løs din dypeste, mørkeste idéer!
Eksempel fra Wonder
Relaterte artikler
Fyll inn din e-postadresse, så er du i gang med Mailmojo om få strakser.