Skrivefeil i en bloggpost? Intet problem, du kan lett oppdatere den.

Feil lenke i en tweet? Slett den raskt og send en ny for å løse problemet.

Brukt feil eller utdaterte bilder i en brosjyre? Det kan koste penger å fikse, men du kan hvertfall alltids løse det før andre ser feilen.

Gjorde du en feil i en e-postkampanje derimot? Uh-oh. På få sekunder kan hundrevis (om ikke tusenvis!) ha mottatt sin e-post, og da er det lite å gjøre med den feilen.

Vi er alle mennesker, og mennesker gjør som kjent feil en gang i blant. Noen ganger er feil du gjør i nyhetsbrev mulig å fikse, eller har ikke stort å si (noen skrivefeil overlever de fleste). Andre ganger kan feil bety tap i omsetning på titusener av kroner.

For å unngå feil burde alle nyhetsbrev og kampanjer du jobber med bli testet før du trykker «send». Derfor har vi laget en sjekkliste med 18 av de vanligste – og viktigste – tingene du bør kontrollere før du sender.

Vår sjekkliste for e-postmarkedsføring veileder deg gjennom prosessen av å planlegge et nyhetsbrev eller en kampanje. Den vil hjelpe deg med å:

  • Unngå vanlige feil i e‑postmarkedsføring
  • Lansere vellykkede kampanjer
  • Gi deg bedre resultater av dine e‑postkampanjer

Bruk sjekklisten for e-postmarkedsføring til din neste kampanje og vær trygg på at alt er ivaretatt når du trykker «send»-knappen. Du laster ned sjekklisten her.