Blogg
Anders Elieson Steinlein
–
Tipset over alle tips for å unngå spam-filtre, er å bare sende til e-postlister du selv har bygget – med mottakere som samtykker til å motta nyhetsbrev og e-postmarkedsføring fra deg. Aldri kjøpte, lånte, leide lister, eller lister som er satt sammen av e-postadresser som er samlet sammen her og der på Internett.
Dette er jo veldig greit å unngå for MailMojo-brukere, ettersom alle forplikter seg til å følge våre retningslinjer mot spam når de oppretter en konto hos oss.
Foto: Pau Casals
Men selv når du mener godt og sender nyhetsbrev til folk som gjerne vil ha, kan det hende at du blir fanget av et aggressivt spam-filter. Og grunnen til dette er ofte at selve innholdet blir oppfattet som spam.
Gratis PDF: 17 nyhetsbrev til inspirasjon
Denne PDFen er proppfull av kreative ideer og strategisk innhold som du kan bruke i din e-postmarkedsføring.
Konkrete tips om hvordan du kan bygge liste og forbedre dine resultater følger også med når du melder deg på.
Følg disse tipsene, og sannsynligheten for at du når frem til dine mottakere øker betraktelig:
MailMojo har funksjonalitet som automatisk luker ut inaktive mottaker-adresser, og på den måten sørger for at du holder deg på god fot med e-postleverandørene.
…Og kun til dem som har sagt de vil ha. Dersom mottakerne dine ikke får det de forventer, eller får alt mulig annet, kan det hende de virkelig lar seg irritere, og markerer nyhetsbrevet ditt som spam. Og er det mange av dem, dukker det opp røde flagg hos e-postleverandørene.
Spam-filtre er veldig fiendtlig innstilt mot dette, spesielt dersom du bruker store bokstaver i emnet. Bruk heller fet eller kursiv tekst for å trekke oppmerksomheten mot enkelte deler av din tekst.
Ikke overdriv bruken av utropstegn, punktum, dollartegn og andre spesielle tegn. I kombinasjon med STORE BOKSTAVER er dette nærmest garanti for at innholdet vil bli oppfattet som spam.
Bilder brukes ofte for å kamuflere spamete innhold, og gjør filtrene mistenksomme. Sørg for at det er et balansert forhold mellom bilder og innholdsteksten.
Ikke alle e-postadresser tillater å sende e-post via eksterne tjenester som MailMojo (et eksempel er gmail.com som ikke burde brukes som avsender). Spør IT-avdelingen om du er i tvil – eller hør med oss.
Automatiserte kampanjer er vel og bra, så lenge du varierer emnet litt. Ellers kan du risikere at e-postene fra deg havner rett under hverandre i innboksen som hakk i plata, og det er bare umusikalsk.
Foto: Rishabh Varshney
Gratis PDF-guide for å komme i gang med SMS-markedsføring
Ønsker du å treffe kundene dine når det virkelig gjelder, er SMS uslåelig.
98% åpner meldingen i løpet av få minutter - perfekt for salg og kampanjer med tidsfrister.
98% åpner meldingen i løpet av få minutter - perfekt for salg og kampanjer med tidsfrister.
Denne PDFen gir deg det du trenger for å komme trygt og effektivt i gang med din SMS-markedsføring. Lær blant annet om:
✅ Hvordan SMS og e-post jobber best sammen (uten å konkurrere!)
✅ Hva du bør gjøre – og hva du bør unngå – for å lykkes med SMS
✅ Kreative eksempler og idéer du kan ta i bruk med en gang
✅ Enkle strategier for å komme i gang
✅ Hva du bør gjøre – og hva du bør unngå – for å lykkes med SMS
✅ Kreative eksempler og idéer du kan ta i bruk med en gang
✅ Enkle strategier for å komme i gang
Ikke bare er disse punktene viktige for å unnslippe spam-filtere, men følger du rådene, er du godt på vei til mer fornøyde mottakere og mer vellykket e-postmarkedsføring.
Mail Tester og Postmark er enkle (og gratis) verktøy der du kan sjekke sannsynligheten for at innholdet i nyhetsbrevet vil utløse spamfiltere. Dette vil gi deg en pekepinn, og må forstås som nettopp det. Alle spamfiltre er ulike, og det finnes ikke én metode som sikrer at du unngår alle.
Denne bloggposten ble publisert for første gang allerede i mai 2007, men nå er den utvidet og oppdatert etter alle kunstens regler, og inneholder bare kunnskap som egner seg for 2018.
Relaterte artikler
Fyll inn din e-postadresse, så er du i gang med Mailmojo om få strakser.