Det er ikke så mye som skal til for å utvide din e-postliste. Det gjelder i bunn og grunn å huske og eksponere det til flest mulig mennesker. Her er noen enkle tips:

1. Legg påmeldingsskjema på dine nettsider

Dine nettsider er ofte det første stedet folk kommer i kontakt med din virksomhet. Ikke gå glipp av sjansen til å begynne med relasjonsbygging med en gang ved å be de melde seg på ditt nyhetsbrev. MailMojo har innebygget støtte for å lage et påmeldingsskjema du straks kan ta i bruk.

2. Spør kunder om e-postadressen og tillatelse

Enten du snakker med kunder på telefon eller ansikt til ansikt kan du spørre om de ønsker å motta ditt nyhetsbrev. Driver du en butikk, kan du kanskje ha en slags gjestebok hvor interesserte besøkende kan registrere sin e-postadresse?

3. Spør de du møter på nettverkstreff og messer

Det samme gjelder de du møter på nettverkstreff enn bransjemesser. Fortell dem om ditt gratis nyhetsbrev og spør om de kunne tenke seg å bli påmeldt. Også her kan det ofte passe med en åpen bok eller kurv for påmeldinger.

4. Tilby en gulrot for påmelding

Et lite ekstra insentiv er ofte nok for å få flere folk til å melde seg på ditt nyhetsbrev. Det kan være alt fra en rabatt på første kjøp, deltakelse i en trekning for en gave eller rett og slett gratis tips eller guide innenfor ditt fagfelt.

5. Inkluder en lenke til påmeldingsskjema i din e-postsignatur

En enklere måte å promotere ditt nyhetsbrev på finnes ikke. Oppgi fordelen med å melde seg på nyhetsbrevet ditt og hvordan de kan gjøre det.

6. Promoter ditt nyhetsbrev i all printet materiell (inkl. visittkort)

For eksempel brosjyrer eller til og med fakturaer kan ha en liten setning om ditt gratis nyhetsbrev påtrykt. Glem heller ikke visittkortet!