Etter et par måneders iherdig innsats lanserte vi forrige uke våre nye nettsider, samt vår fjerde store MailMojo-oppdatering siden tjenesten ble lansert i fjor våres. Vi har lagt stor vekt på et behagelig design med oversiktlig og nyttig informasjon, noe vi til syvende og sist håper vil føre til at flere ønsker å se nærmere på tjenesten. I tillegg har vi – som du ser av det du nå leser – lansert vår egen blogg. Målet er at bloggen skal inneholde stoff som vil være av nytte for dere som bruker epost og nyhetsbrev som markedsføringskanal. Vi er derfor avhengig av tilbakemeldinger for å forme innholdet den retningen dere ønsker, så vi setter som vanlig pris på å høre fra dere. Det er fritt frem for å komme med kommentarer på våre innlegg.

Hva er nytt i MailMojo?

Formålet med denne MailMojo-oppdateringen var i første rekke å gjøre det enklere for nye brukere å ta i bruk systemet, i tillegg til å fikse noen ting etterspurt av brukere. Noen av høydepunktene inkluderer:

  • Redesignet forside med mer relevant informasjon og snarveier. Gir rask oversikt over antall kontakter og grupper du har, og de siste epostene du har behandlet. I tillegg er det koblet opp nyttig ekstrainformasjon som tips og de siste innleggene fra bloggen.
  • Forenklet importering av kontakter. Nå stilles det ikke krav til rekkefølgen eller navnet på feltene som skal importeres fra filen, så du selv kan velge feltene som skal importeres. I tillegg er feilkorrigeringen bedre, og sist men ikke minst støttes nå Excel-filer.
  • Forbedret eksportering av kontakter. Nå er det også mulig å eksportere en spesifikk gruppe.
  • Filtrering av kontakter som ikke ligger i en gruppe. På samme måte som man kan velge å vise kontakter i en spesifikk gruppe i kontaktlisten, kan man nå også vise kontakter uten gruppe.
  • Epost som lagres som utkast blir ikke automatisk «lukket». Du kan dermed fortsette å skrive på eposten etter den er lagret.

Hva kommer fremover?

Vi har spennende planer for neste oppdatering, som etter planen lanseres over sommeren. Vi vil komme med informasjon om nye funskjoner opp mot lanseringen. I mellomtiden vil vi gjerne høre fra dere om hva dere ønsker dere av funksjonalitet og forbedringer – det er tross alt slik vi får vite hva vi bør fokusere på! 🙂