Etter lengre tids idémyldring og planlegging ble reell utvikling av MailMojo 2.0 startet for fullt 27. april 2009. Det er derfor ekstra gøy for oss i dag — etter nøyaktig 9 måneder — å introdusere første private betalansering.

MailMojo 2.0 er komplett redesignet og omskrevet fra dagens versjon. Det har i tillegg til et mer moderne og friskt utseende fått forbedret brukervennlighet, relatert til innlegging av nyhetsbrevinnhold spesielt, og mange nye funksjoner og muligheter generelt. Blant høydepunktene kan vi nevne:

  • Visuell «What You See Is What You Get» editor for nyhetsbrevinnhold. I tillegg til enklere innlegging av innhold gjennom en editor som kan minne om Word og tilsvarende programmer, blir det nå også mulig å laste opp bilder direkte.
  • Forbedret behandling, søk og filtrering av kontakter. Det er nå mulig å søke opp kontakter (også via regulære uttrykk for de virkelig avanserte), samt filtrere opplistingen basert på dine kriterier — eksempelvis «påmeldte etter 20. januar i år».
  • Enklere og mer fleksibelt malsystem. Maler vil nå kunne definere flere felt for innhold, i tillegg til støtte for direkte redigering («inline»-redigering) av spesifikke elementer som f.eks. overskrifter, slik at det blir mulig med mer avansert layout på dine nyhetsbrev.
  • Segmentering av kontakter. Det «manuelle» gruppesystemet i dagens MailMojo byttes ut med et fleksibelt segmenteringssystem. Du kan sende til, eller finne frem til, et utvalg kontakter basert på kriterier om hvilke merkelapper (eller «tags») som kontakter har tilknyttet.
  • Forbedret importsystem. Av nye formater støttes nå også Excel 2007-filer. Hele importsystemet er skrevet om med fokus på ytelse for store e-postlister, i tillegg til veiledere for å korrigere feilaktige data.

Vi åpner nå i første omgang for testing med nye brukere, ettersom prosessen for å overføre data for eksisterende brukere til betaen foreløpig ikke er klar. Vi vil derimot at både nye og eksisterende brukere som ønsker å prøve betaen melder sin interesse. Vi setter som alltid pris på tilbakemeldinger enten her på bloggen, via Twitter, e-post eller vårt nye feedback-forum!