I helgen lanserte vi en liten oppdatering til MailMojo. Fokus var å rette enkelte feil rapportert av kunder, men enkelte forbedringer kom også med. De viktigste tingene var:

  • Forbedring: Mer robust automatisk opprydding av HTML-koden i maler du lager eller oppdaterer selv. Dette sikrer både ryddigere kode og forhindrer noen feil som kunne oppstå ved bruk av mal som ikke hadde 100% korrekt HTML-kode.
  • Forbedring: Kraftig forbedret ytelse ved sletting av store e-postlister. Ved noen ekstreme tilfeller kunne dette ta mange minutter. Nå tar det sekunder.
  • Feilretting: Importering av kontakter med merkelapper kunne kræsje hvis merkelappene eksisterte fra før med forskjeller på store og små bokstaver.
  • Feilretting: Fremdriftsindikatoren på aktivt utgående nyhetsbrev viste konstant 0%, som gjorde at det var lett å tro at ingenting skjedde.
  • Feilretting: Sende test av nyhetsbrev godtar nå å skille mellom flere e-postadresser både med semikolon og komma.

Hva kommer fremover?

Vi jobber nå aktivt med å oppgradere kjerneinfrastrukturen vår, nemlig den som står for utsendelse av nyhetsbrevene. Utover høsten vil vi gradvis overføre eksisterende kunder til den nye infrastrukturen som både vil føre til raskere utsendelser og økt ytelse i MailMojo forøvrig. En annen stor bonus med denne overgangen er utvidet statistikk, blant annet over hvem som klikker på «Spam»-knappen i tjenester som f.eks. Hotmail/Yahoo, så vel som sporing av klikk på lenker.