Blogg

Listagram + MailMojo = flere leads

Benedikte Kluge

Benedikte Kluge

Nyhetsbrev og e-postmarkedsføring handler om å skape og opprettholde relasjoner. For å skape gode følelser er engasjement et viktig nøkkelord. Nå har MailMojo og Listagram gått sammen om å gjøre det enda enklere å skaffe deg nye, glade leads gjennom et uforpliktende spill, som du legger ut i nettbutikken din.
Og fordi gode forbindelser spiller en rolle, får nå alle kunder av MailMojo 25% rabatt på Listagram.

Engasjer dine besøkende med lykkehjul fra Listagram

Listagram er en norskutviklet tjeneste som tilbyr nettbutikker muligheten til å la sine besøkende snurre et lykkehjul og vinne en premie. (Du må selvsagt ikke ha nettbutikk for å benytte tjenesten, men du bør vurdere om du har relevante premier for din organisasjon.)
Muligheten til å prøve lykken er en slags premie for å melde seg på nyhetsbrevet ditt, og holder seg dermed godt innenfor GDPRs grenser. Bare vær tydelig på dette i kommunikasjonen slik at som legger igjen e-postadressen sin og melder seg på nyhetsbrev, heller gleder seg til å høre mer fra deg enn blir negativt overrasket.
Skjermbilde av et eksempel på lykkehjul

Lykkehjulet hos Proteinfabrikken

For nettbutikker kan en super premie være rabattkoder av forskjellig størrelse, men du kan også gi bort produkter, eller legge til et gratis produkt dersom lykkehjul-vinneren kjøper noe. Lykkehjulet kan aktiveres når dine brukere er i ferd med å forlate nettbutikken, såkalt «leave intent».
Ved å tilby brukerne dine et spill hvor de vinner noe, øker du engasjementet og sjansen for at de bestemmer seg for å kjøpe noe. Alle liker jo et godt tilbud. Og når de melder seg på nyhetsbrevet ditt, får du samtidig muligheten til å følge dem opp og bygge videre på relasjonen deres.
Smilende jente med iPhone i hånden

Foto: Owen Beard

Nettbutikker tjener på å tilby «noe mer».

For deg som driver nettbutikk, er det viktig å få mest mulig ut av trafikken til butikken din. Hvis du vanligvis konverterer 5% av besøkende til betalende kunder, betyr det at 95 av 100 besøkende forlater nettbutikken uten å kjøpe noe. Ved å få flest mulig av disse til å legge igjen e-postadressen sin og melde seg på nyhetsbrevet, vil du ha en større sjanse til å øke omsetningen betydelig.
Norske nettbutikker som bruker Listagram har en gjennomsnittskonvertering på 14,5%! (Mot 11,2% for internasjonale brukere.) Tenk hvor mye du kan øke din omsetning om du kan få hver 7. besøkende til å spille, smile og melde seg på nyhetsbrevet ditt.
Skjermbilde av statistikken for en Listagrambruker

Statistikk fra en norsk kunde

Automatiser nyhetsbrevet med MailMojo

Med nyhetsbrev fra MailMojo kan du automatisk sende ut e-poster til alle som snurret lykkehjulet. Med noen få klikk kobler du sammen MailMojo og Listagram, slik at alle som spiller automatisk blir ført opp som kontakter i MailMojo.

De 6 vanligste feilene innen e-postmarkedsføring

Last ned gratis PDF som lærer deg hvordan du unngår de 6 vanligste feilene som gjøres med nyhetsbrev
Dermed kan du lage egne kampanjer mot de mottakerne som har spilt. For eksempel kan du minne dem på rabattkoden de vant og kanskje sette en tidsfrist? Du kan også lage egne kampanjer for alle som har kjøpte noe med sin rabattkode. Kanskje de kunne vært interessert i andre produkter og tilbud du har? Mulighetene er mange.
Skilt med teksten YEAH som ligger på et lag av konfetti

Foto: Rawpixel

Topp tips for konvertering med lykkehjul

37 eksempler på gode emnefelt for inspirasjon

Visste du at 47% av mottakere åpner e-post kun basert på emnefeltet? Last ned disse eksemplene og bli inspirert.
Som nevnt allerede er gjennomsnittskonverteringen for våre norske kunder utrolige 14.5%! Og gjennomsnitt er gjennomsnittet, så mange ligger langt over 20%, mens andre har mindre. Men det er selvsagt mulig å ta noen grep for å maksimere utbyttet av Listagram. Her er de viktigste tips for best mulig konvertering:
  • Tilpass lykkehjulet til din butikk med farger og design. Tilpass også standard-teksten i hjulet så dine besøkende føler at lykkehjulet hører til butikken din.
  • Test hvordan konverteringen er på mobil kontra desktop og tilpass etter det.
  • Sjekk statistikken for de mottakerne som kom via Listagram, og lag e-postkampanjer ut ifra deres respons.
  • Eksperimenter med ulike typer premier. Ingen størrelse passer alle, men alle har muligheten til å finne noe som passer.
Livet er som et lykkehjul, så hvorfor skulle du ikke booste din nettbutikk med et? I alle fall når det samtidig dreier lykken i din retning. Få maksimalt ut av trafikken din med Listagram og MailMojo. Testkonto hos både Listagram og MailMojo er gratis.

Kom i gang helt gratis

Fyll inn din e-postadresse, så er du i gang med Mailmojo om få strakser.
Mailmojo

© Mailmojo AS, 2006–2024. Org.nr. 932 054 787 MVA.

hei@mailmojo.no21 42 30 30