Blogg
Anders Elieson Steinlein
–
Denne artikkelen begynner å dra litt på åra, men vi har fremdeles knallgod funksjonalitet for segmentering av de ulike mottakerne dine. Les mer om funksjonaliteten vår her.
Det har lenge vært snakk om «e-postens død» etter sosiale mediers inntog, men som bevist gang på gang har ikke det skjedd. Snarere tvert i mot: Som vi har skrevet om tidligere er e-postmarkedsføring fremdeles den kanalen som fungerer overlegent best for å tilegne deg nye kunder.
Men hva kan du gjøre for å forbedre din e-postmarkedsføring? Hva gjør de som lykkes best?
Et av svarene er å segmentere din e-postliste. Ved å segmentere listen din kan du lettere snakke direkte med dine mottakere. Bruk deres interesser eller hvor de er i «kundereisen», fremfor å sende det samme til alle. En som har kjøpt fotballsko er ikke nødvendigvis interessert i golfutstyr – selv om du tilfeldigvis selger begge deler i din sportsbutikk. En som nettopp har meldt seg på nyhetsbrevet ditt har neppe interesse av en kampanje som henvender seg mot eksisterende kunder. De som allerede har slått til på salgskampanjen din trenger ikke en påminnelse før fristen går ut.
Eksemplene er mange.
Når det gjøres riktig, snakker resultatene for seg selv. MailChimp har gjort en undersøkelse og fant at segmenterte kampanjer ble åpnet ca. 14% mer enn ikke-segmenterte kampanjer. De hadde også klikkrater på drøyt 60%(!) over ikke-segmenterte kampanjer.
Relaterte artikler
Fyll inn din e-postadresse, så er du i gang med Mailmojo om få strakser.