Jaktfall er en langvarig kunde av MailMojo som effektivt bruker nyhetsbrev for å drive salg og føre dialog med kunder. Vi har tatt en prat med daglig leder Bjørnar Nestangen for å lære mer om Jaktfall sin suksess på nett.

Fortell litt om Jaktfall

jaktfall-bjornarJeg oppdaget tidlig på 2000-tallet at utvalget av jaktutstyr i norske nettbutikker var svært ensformig og mye av det som finnes andre steder på nett, spesielt i USA, var ikke tilgjengelig. Faktisk var det hele produktkategorier som ikke fantes i norske nettbutikker.

Så i 2008 startet jeg Jaktfall som ren nettbutikk. Jeg har satset på å bygge opp en nettbutikk som tilbyr et bredere utvalg enn konkurrentene og jeg importerer mesteparten av varene jeg selger selv. Siden starten har Jaktfall solgt jaktutstyr for over 75 millioner kroner.

Hva gjør Jaktfall unikt?

Jeg vil si individualisme. Det at jeg tør å gjøre ting annerledes enn bransjen for øvrig ved å bringe inn varer til det norske markedet som andre kanskje ikke engang hadde tenkt på. Jeg har hele tiden jobbet med Jaktfall som en nettbutikk som skal være dynamisk og tilpasse seg markedet. Dette gjør at jeg har muligheten til å endre kundenes fokus og ikke slavisk forsøke å konkurrere med resten av markedet på pris.

Det er også ekstremt viktig for meg at jeg skiller meg ut på service og oppfølging. Jeg vet av erfaring hvor viktig det er å være synlig og tilgjengelig i alle kanaler hvor kundene befinner seg. Kunder på nett er nesten for ferskvare å regne, selv om de har handlet av meg flere ganger velger jeg å tro at de glemmer meg omtrent med det samme. Derfor må jeg ut og hente dem inn igjen hver eneste uke!

jaktfall

Hva hadde du som målsetting da du tok i bruk MailMojo?

Dette er egentlig litt morsomt, fordi jeg ble bedt om å ta i bruk MailMojo av 24Nettbutikk. De var bekymret for at jeg sendte for mye e-post, og hadde på den tiden et enkelt partnerskap med MailMojo – på langt nær så bra som dagens integrasjon.

Da jeg tok i bruk løsningen var det to ting jeg ønsket å oppnå. Jeg ønsket meg en bedre direkte salgskanal, og jeg ville forbedre og personliggjøre min kommunikasjon med kundene mine. Siden jeg driver på den måten jeg gjør er det like viktig for meg å ha dialog med kundene og holde dem oppdatert som det er å kjøre kampanjer hele tiden.

Hvordan har MailMojo hjulpet med det?

Jeg har fått en veldig god informasjonskanal for å nå alle kundene mine. Det kan man ikke med sikkerhet si at man gjør med andre kanaler, i hvertfall ikke uten å legge mye mer penger i annonsering enn det jeg betaler for MailMojo.

Jeg får mer trafikk til nettbutikken og til tider engasjerer nyhetsbrevet kundene til å kontakte meg. Gjennom dialog med nyhetsbrevet der jeg passer på å holde en positiv tone, tar kunden med seg «den gode følelsen» til andre kanaler. Du kan godt si at nyhetsbrevet er limet som holder denne konstellasjonen i gang.

Hva er resultatet av å bruke MailMojo?

jaktfall-nyhetsbrevJeg har omsatt jaktutstyr for over 75 millioner siden oppstart. Nyhetsbrevet står for vel 20% av omsetningen min på en vanlig uke. I kampanjeperioder er det snakk om mye mer.

Nyhetsbrevet har derfor blitt et svært viktig verktøy for meg, og er som sagt den eneste måten jeg vet at jeg når alle kundene mine på. Jeg synes derfor at integrasjonen med 24Nettbutikk er en gavepakke. Utsendelse av nyhetsbrev er blitt fantastisk mye bedre og gjør hverdagen min mye, mye enklere.

Hva er ditt totalinntrykk av MailMojo og gjengen bak løsningen?

Fra jeg logget meg inn første gang til jeg hadde sendt mitt første nyhetsbrev tok det to timer og en kopp kaffe. Det er fire og et halvt år siden.

Mye har skjedd siden da, og gutta bak MailMojo har klart å forbedre løsningen opp gjennom alle disse årene. De er også ekstremt hjelpsomme og har en fantastisk support-funksjon som alltid er på plass for å hjelpe om det skulle være noe.

Integrasjonen med 24Nettbutikk er for meg helt fantastisk. Spesielt den nye funksjonen for å se omsetning per nyhetsbrev i Google Analytics er topp!

De som vurderer å starte nettbutikk får en gavepakke i form av integrasjonen mellom MailMojo og 24Nettbutikk. En dynamisk oppdatering av kontakter mellom nettbutikk og e-postlisten, og direkte utsendelse av nyhetsbrev fra min 24Nettbutikk administrasjon gjør det fantastisk enkelt å sende ut nyhetsbrev!