Effekt av oppfriskede nettsider

Anders Steinlein

Noen nyheter er ikke så nye lenger etterhvert som tiden går. Det er ikke all informasjon i denne artikkelen som stemmer lenger, fordi tiden rett og slett har gått fra den.

I midten av mai lanserte vi en oppdatering av MailMojo og oppfriskede nettsider. I tillegg til å introdusere denne bloggen var designet nytt. Strukturen og innholdet ble dessuten lagt opp for å gjøre det enklest mulig for nye besøkende å prøve MailMojo-systemet. Målet var rett og slett å konvertere flere besøkende til prøveperiode-brukere. Et par måneder etter lanseringen gir vi interesserte et raskt innblikk i resultatet av de nye nettsidene.

Konverteringsfrekvens

Bildet ovenfor viser prosentandel av alle besøkende til http://mailmojo.no som registrerer seg for prøveabonnement. Den blå linjen er fra juni, den grønne fra april for sammenligning. (Mai ga et litt feilaktig bilde pga. lanseringen.) Med en økning på 136% kan vi ikke si oss misfornøyde. 🙂 Faktisk antall prøveabonnenter har naturlig nok gått tilsvarende opp også, med 144%.

Sitter dere med litt gamle nettsider (som vi gjorde før nylansering) kan det altså fort lønne seg å ta en oppfriskning. Vet du hva målet med dine nettsider er (i vårt tilfelle å få prøveabonnenter) er det desto mer effektfullt å bygge opp nettsidene rundt det formålet. I tillegg til å utvikle og drifte MailMojo, designer og utvikler vi nettsider for både store og små kunder. Kontakt oss for å diskutere mulighetene til nettopp ditt nettsted.